Verzending & Retour

Is de verzending gratis ?

Ja, verzendingen zijn in de prijs inbegrepen.

Wat gebeurt er indien ik niet thuis ben bij levering?

Als de vervoerder het pakket niet kan afleveren komt deze meestal de volgende werkdag terug langs. Het kan ook zijn dat de vervoerder uw pakket al heeft ingediend bij een dichtsbijzijnde afhaalpunt waar u uw pakket kunt afhalen. De bezorger zal hiervoor een briefje achterlaten of u kunt het vinden via de track & trace.

Welke verzendopties bieden wij aan?

U ontvangt uw bestelling binnen 3-5 werkdagen, waarbij u online uw bestelling eenvoudig kunt volgen via de track and trace ( binnen 2-3 werkdagen krijgt u van ons een mail met de trackingcode ).

Helaas hebben wij momenteel niet de optie om de levertijden te verspoedigen in vorm van een express levering of een levering binnen 24 uur, wij zijn echter wel bezig om deze opties in de toekomst te realiseren.

Welke vervoerders worden gebruikt?

Wij maken gebruik van verschillende vervoerders, dit is afhankelijk van een aantal factoren met betrekking tot uw bestelling. Enkele voorbeelden hier van zijn:

  • Het type product;
  • De hoeveelheid producten;
  • Het gewicht van het product;
  • De locatie van het verzendadres.

U wordt geïnformeerd door middel van een bevestiging die u per e-mail zult ontvangen binnen 2-3 werkdagen. Hierin zal worden aangegeven met welke vervoerder uw bestelling verzonden wordt, evenals de track & trace gegevens waarmee uw bestelling te traceren is. Hieronder vindt u een lijst van onze vervoerders:

  • DHL
  • DPD
  • Post NL

Waarom werkt mijn trackingnummer niet?

Uw trackingcode zou 48 uur na verzending van het product actief en bijgewerkt moeten zijn door de koerier.
Als deze na 48 uur nog niet bijgewerkt is, neem dan contact op met onze klantenservice.
Als u verschillende artikelen in één bestelling plaatst, kunnen de leverdagen afwijken.
Hetzelfde geldt voor producten die verzonden worden in meerdere pakketten; u ontvangt per pakket een trackingcode.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

De levering duurt normaal gesproken 3-5 werkdagen na verzending en verwerking door ons magazijn.
Houd er rekening mee dat sommige artikelen die groter of zwaarder dan normaal zijn vervoerd worden door een gespecialiseerde koerier. De levertijd van deze artikelen is 4 tot 8 werkdagen.

U ontvangt een automatische email van ons met een track & trace code binnen 2-3 werkdagen en de koerier informatie zodra uw bestelling verwerkt is.

Retourneren

In de periode van 20 dagen na ontvangst van uw totale bestelling heeft u de mogelijkheid te herroepen. U bent op tijd met herroepen als u de herroeping per mail en ordernummer aan ons verzendt voordat deze termijn is verstreken. Tijdens deze bedenktijd van 20 dagen dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U dient het product slechts in die mate uit te pakken zodat u kunt beoordelen of u het product wenst te behouden.

Let bij het retourneren op het volgende:

  • De 20 dagen bedenktijd geldt alleen voor de producten die bij Huis & Tuin aangekocht zijn.
  • U kunt binnen een termijn van 20 dagen na ontvangst van uw totale bestelling en zonder opgave van reden de koopovereenkomst herroepen, u bent op tijd met herroepen als u de herroeping per mail en ordernummer aan ons verzendt voordat deze termijn is verstreken.
  • Wij adviseren u, om het verwerken van uw retourzending te optimaliseren een kopie van uw factuur en enkele foto’s van het beschadigde artikel toe te voegen aan de mail die u ons stuurt.

Terugbetaling

  • Indien u een bedrag betaald heeft, zal dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na terug levering van het product, terug betaald worden met hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft. Huis & Tuin mag wachten met terugbetalen tot zij de goederen retour heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat de goederen zijn afgeleverd bij Huis & Tuin, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Aan de terugbetaling zijn voor u geen administratiekosten verbonden.
  • De verzendkosten en het risico van verzending van uw adres naar onze vestiging zijn voor uw rekening.
  • Indien u een bestelling gedeeltelijk retourneert ontvangt u enkel de artikelwaarde terug.

Mag u uw artikel retourneren na gebruik?
U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retourprocedure

Gelieve ons een mail te sturen met de volgende gegevens:

  • Naam
  • Bestelnummer
  • ( foto’s van het beschadigde artikel )